Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια

Η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ) είναι μια συχνή, χρόνια και εν δυνάμει σοβαρή φλεγμονώδης νόσος του πνεύμονα και των βρόγχων, που μπορεί να προληφθεί και τα συμπτώματα της να αντιμετωπιστούν. Η βασικότερη αιτία πρόκλησης της νόσου είναι το κάπνισμα. Για τους κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων, επιπλέον ρόλο έχει η μόλυνση του περιβάλλοντος, ενώ σημαντικές επιπλέον αιτίες, είναι το παθητικό κάπνισμα και η επαγγελματική έκθεση σε προϊόντα καύσεως όπως ξύλο, άχυρο, οργανικά απόβλητα, απόβλητα ΧΥΤΑ κ.α..

Φυσικά, δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια ευαισθησία στους βλαπτικούς παράγοντες και την ταχύτητα εμφάνισης της νόσου. Η έγκαιρη αναγνώριση των συμπτωμάτων της νόσου, η διακοπή του καπνίσματος και η κατάλληλη θεραπεία, αποτελούν τη βάση για τον καλύτερο έλεγχο της νόσου. Τα πιο συχνά συμπτώματα είναι ο βήχας, συνήθως παραγωγικός κατά τις πρωινές ώρες, μετά το βραδινό ύπνο, καθώς και η σταδιακή εγκατάσταση της δύσπνοιας. Εξαιτίας μάλιστα, της βραδείας επιδείνωσης των συμπτωμάτων, πολλές φορές οι ασθενείς τα αποδίδουν σε άλλα αίτια όπως γήρας, κακή φυσική κατάσταση λόγω καθιστικής ζωής, τη συνήθεια του καπνίσματος κ.ο.κ. και χάνουν πολύτιμο χρόνο στην αντιμετώπιση.

Εκτός από τα χρόνια συμπτώματα, η νόσος χαρακτηρίζεται και από κρίσεις (παροξύνσεις), συνηθέστερα μετά από κάποια ιογενή λοίμωξη του αναπνευστικού κατά τους χειμερινούς μήνες. Δεν είναι λίγες οι φορές, που αυτές οι κρίσεις θα αποτελέσουν και το βασικό ερέθισμα για να επισκεφθεί ο ασθενής τον πνευμονολόγο και να γίνει η πρωτοδιάγνωση της νόσου. Τέλος, ένας επιπλέον λόγος έγκαιρης διάγνωσης και αντιμετώπισης της νόσου, είναι ότι έχει σχετισθεί με αυξημένα ποσοστά εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα.

Η καλύτερη θεραπεία της ΧΑΠ είναι η πρόληψη. Ακόμα και σε προχωρημένα στάδια της νόσου ωστόσο, υπάρχουν θεραπευτικές λύσεις που μπορούμε να προσφέρουμε. Επικοινωνήστε μαζί μας αν θέλετε, για περαιτέρω ενημέρωση.

Meet the Expert

Ο Δρ. Νικόλαος Χ. Κουφός είναι Πνευμονολόγος – Φυματιολόγος, εξειδικευμένος στον τομέα της Επεμβατικής Πνευμονολογίας. Έλαβε την Ειδικότητα της Πνευμονολογίας στην Α’ Πανεπιστημιακή Πνευμονολογική Κλινική Αθηνών.Εξειδικεύτηκε στον τομέα της Επεμβατικής Πνευμονολογίας - Βρογχοσκόπησης. Κατέχει την άδεια ασκήσεως ιατρικού επαγγέλματος στην Αμερική και είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών, με έρευνα στους ανοσολογικούς και αγγειογενετικούς μηχανισμούς ανάπτυξης του καρκίνου πνεύμονα.

Πιστοποιημένος εκπαιδευτής στις τεχνικές της εύκαμπτης βρογχοσκόπησης από τη Bronchoscopy International™ και συνιδρυτής της Ελληνικής Εταιρείας Εκπαίδευσης Επεμβατικής Πνευμονολογίας (Hellenic Training Association of Interventional Pulmonology, HTA-IP), με αναγνωρισμένο εκπαιδευτικό, και επιστημονικό έργο. Ενεργό μέλος των αντίστοιχων Παγκόσμιων και Ευρωπαϊκών επιστημονικών Εταιρειών, με συμμετοχή σε διεθνή Συνέδρια, καθώς και συγγραφικό έργο σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά.

Δείτε περισσότερα
koufosTR